تاریخ اصفهان

نگاهی به تاریخ اصفهان - معرفی بناهای تاریخی اصفهان - تصاویر قدیمی اصفهان - مدیر مهدی فقیهی

تاریخ اصفهان

نگاهی به تاریخ اصفهان - معرفی بناهای تاریخی اصفهان - تصاویر قدیمی اصفهان - مدیر مهدی فقیهی

خط خطی های افراد با سواد


سرزمین چند هزار ساله ما پیشینه ای دارد بس کهن؛ تاریخی به قدمت مس و مفرغ و آهن، سابقه ای به کهنه گی سفال و شیشه. مجموعه ای از یادگارهای بی بدیل و مختلف که هنوز هم آثاری از هر عصر در گوشه و کنار شهرهایش نمایانند. بناهایی سال خورده و زیبا که در عین آراستگی، فرهنگ غنی گذشته را نیز به یدک می کشند. فرهنگی مقاوم و استوار که در برابر هر ناپایداری، پا بر جا مانده و برخی از اهالی علم و سواد را به سخره گرفته است. آدمیانی از جنس هنر که به پیشینیان خود پشت کرده و به آثار نیاکان شان بی توجهند. کسانی که این ودیعه های بی نظیر قدیمی را سفته و از میان برده اند. افراد قلم به دست نویسنده که برای لحظه ای شادی یا تفریح در عین بی خیالی بخشی از این آثار را خط خطی می کنند. نمونه ای از این بی فرهنگی بر در و دیوار کاخ های عالی قاپو و چهل ستون اصفهان قابل مشاهده است. بناهایی که در هر گوشه از آن، اثری از این افراد نام آشنا به چشم می خورد. مردمانی از همین آب و خاک که بدون آگاهی از تبعات کار خویش این بلا را بر سر ابنیه ی تاریخی آورده اند و چه خوب بود که برای لحظه ای به جای این آثار باشند، آیا اجازه خواهند داد که سر و صورت و دست هایتان خط خطی شود؟ و اگر این خطوط یک روز به زبان درآیند چه گلایه ای از آن ها خواهند کرد؟؟

یادگار نویسانی که در سال های نه چندان دور به این خطه سفر کرده و داغی التیام ناپذیر بر تاریخ و فرهنگ آن نهاده اند. نمونه این قبیل افراد نصرت الله چهری در سال ۳٠/١/١۳۷١، مهدی سهرابی مورخ ۲۶/۵/١۳۷۲، یحیی احمدی و مهدی در تاریخ ۲٠/۷/۱۳۷۴، جواد تیرقهم در ۱۳/۱۲/۱۳۷۷، عباس زارع زاده و مظفر قاسمی در سال ۷/۳/۱۳٨۲، حسن مجاور مورخ دی ماه ۱۳٨۳، ایمان سهرابی در تاریخ ۲/۱۲/۱۳٨۴ و سحر ملک در ۷/۱/۱۳٨۶ هم چنین خانواده ی باقری در روز ۲۳/۱۱/۱۳٨۷ احمد خسرو شاهی در سال ۱۳٨٨، پانیز صادقی ۱/۶/۱۳٨۹، مجید و سجاد و ذبیح ۲/۱۲/۱۳۶۱ ، M و H در ۳/۱۱/۱۳۷۴، یحیی، احمد و مهدی و رضا و علی ۲۱/۷/۱۳۷۴، آزاده و شیما ۱۷/۲/۱۳۷۶، مهران ۱/۱۲/۱۳۷٨، ناهید و عمه اش صدیقه ۲۴/۱/۱۳۷۹، مریم و غلام و آرین ۲۴/۱۱/۱۳۷۹، مهدی ۱۱/۲/۱۳٨٠، سید محمود ۳/۷/١۳۸۲، رضا و حمید از زند آباد قم ۲١/۸/۸۲، حسن ١۳٨۳، افشین ۲٠/۵/١۳۸۴، کیوان ۲۵/۵/١۳٨۵، حسن و عرشیا ۱۵/۱/٨۶، سلیمه ۱٠/۵/٨۶، دانیال ١۸/٩/١۳۸۷، حامد و اکبر و ارسلان ٨/١١/١۳٨٨، مائده و مریم ١۳٨٨، حسین ١۳٨٨، مسعود ١٩/١/١۳٨٩، رضا ۶/۴/١۳۸٩، مهران و مریم ۲٠/١٠/١۳٨٩، میلاد ١۳٨٩، محدثه و طاهره از شاه عبدالعظیم ١۳٨٩، علی و یاسمن ١٨/۵/١۳٩٠، و نیز ایمان عاقلی از قاین بیرجند، خانواده ی سلیمانی از تهران، خانی از ابهر، ابوالفضل اکبری از خوی، هادی خلیلی از اهر، مهیار از شیراز، یگانه از ایلام، کیخا از سه کوهه زابل، حسام و احسان از کرج، یگانه از ایلام، جعفر نژاد از رضاییه، محمد جواد خسروی و سعید، فلوچی و کسایی، داوود قارحی، جمشید معروف، فرزاد فخری، حسین عرب، زهرا پور صفا و امیر ترکمن و پگاه قاضی مراد، حمید جوادی، رضا ضیایی، حمید ماهرانی و محمد برزانی، مجتبی صنعتی، مجتبی عاملی و علی اصلاحی، ناصر ملک پور، مهداد اسفندیاری، جعفر نژاد زنجانیه، اکبر حامدی، مجید طاهری، علی رستمی، مهرداد خانی، قلی وند، دکتر قربانی، علی و ماهرخ، حیدر و میثم، شرمین و رامین، سروش، رضا، مهدی و سعید و حسین، محمود، مینا، امیر و مرجان، فرزاد و عباس، احمد، محمد و مهدی، اعظم و زهرا، علی اکبر و جواد و فاطمه، فریدون و محمد و لیلا، رامین و علی، سیامک، افشین و فرزاد از جمله کسانی هستند که نام آن ها بر این صحیفه ی گنج قابل مشاهده است.


نظرات 2 + ارسال نظر
علی دوشنبه 25 اسفند 1393 ساعت 10:50 http://ploton.blogsky.com

سلام
به این لینک مراجعه کن اسم وبلاگت اونجاست



http://ploton.blogsky.com/1393/12/15/post-470/%D8%A7%D9%88%D9%84%DB%8C%D9%86-%D8%B3%D8%A7%D9%84%DA%AF%D8%B1%D8%AF-%D9%88%D8%A8%D9%84%D8%A7%DA%AF-%D8%B1%D9%88%D8%A7%D8%A8%D8%B7-%D8%B9%D9%85%D9%88%D9%85%DB%8C-%D9%88%D8%AC%D8%A7%D9%85%D8%B9%D9%87

faezeh دوشنبه 6 بهمن 1393 ساعت 12:09

اسامی این افراد با شخصیت ماله چهلستون هست یا عالی قاپو؟؟؟

سلام دوست گزامی. این اسامی متعلق به کاخ با ارزش عالی قاپو می باشد. با تشکر بابت حضور گرمتان.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.